بهترین شیوه های دروپالی

متن های این قسمت از سایت در واقع ترجمه ی مطالب زیر است:
http://drupal.org/best-practices
کپی کردن این مطالب یا چاپ و تکثیر آن ها به هر نحو فقط با اجازه ی مدیریت سایت امکان پذیر و  مجاز است.
_این مطالب توسط سید احمد حسام زاده ترجمه شده است. و کلیه ی حقوق آن محفوظ بوده و متعلق است به سایت hejazee.ir
_

این ترجمه ها به صورت آزاد صورت گرفته و بنا به صلاحدید مترجم، در بعضی جاهای آن تصرف شده است. لذا می توان این اثر را ترجمه و تالیف نامید.

در صورتی که قصد دارید سایتی را راه اندازی کنید و برای سایتتان از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید، می بایست از یک سری قوانین و روش هایی پیروی کنید که از آن ها به عنوان بهترین شیوه ها یاد می کنیم.
این شیوه ها حاصل تجربه می باشد و فقط توصیه هستند و اجباری در استفاده از آن ها نیست.

لیست زیر، یک فهرست کوتاه و سریع از برخی از مواردی که باید دقت کنید است. برای جزییات بیشتر و نکات بیشتر، به لیستی که در پایین این صفحه می بینید و در واقع فهرست کتاب به حساب می آید مراجعه کنید.

  • برای سایت خود برنامه ریزی کنید: دروپال یک مجموعه ابزار قدرتمند و مناسب در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید سایتتان را به راحتی درست کنید؛ اما با این همه شما همچنان لازم دارید که برای سایت خودتان برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی مناسب و صحیح برای سایت از مشکلات بعدی در توسعه ی سایت جلوگیری می کند.
  • برای آینده برنامه ریزی کنید: هر زمانی که یک نسخه ی ماژور جدید از دروپال منتشر می شود، شما باید مجددا سایت خود را بررسی و ارزیابی کنید. البته این بدین معنی نیست که شما مجبور هستید نسخه ی دروپال سایت خود را به روز رسانی کنید؛ اما به هر حال باید برنامه ریزی کنید و در نظر داشته باشید که حدودا هر 12 الی 24 ماه یک بار سایت خود را به روز رسانی کنید.
  • در انجمن فعالیت کنید: این کار سبب می شود که در جریان اتفاقات و پروسه ی توسعه ی سیستم قرار بگیرید. و هنگامی که شما به سوال شخص دیگری در انجمن پاسخ می دهید و دیگران را کمک می کنید، گاهی پیش می آید که یک جرقه ای در ذهن شما ایجاد می شود و به ایده ای تازه می رسید که می تواند مشکل خود شما را حل مند.
  • از سایت خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید: هم از پایگاه داده و هم از فایل های روی هاستتان نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.
    حتما بکاپ های خود را آزمایش کنید! زیرا اگر آن ها را آزمایش نکنید، نمی توانید بفهمید که آیا پشتیبان گیری را به درستی انجام داده اید یا خیر.
  • کد های PHP ی خود را قبل از استفاده تست کنید: دروپال قدرت بسیار زیاد و انعطاف پذیری فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد از جمله می توان استفاده از کد PHP در بلوک ها را نام برد. استفاده از PHP در بلوک ها بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر است، اما متاسفانه کوچکترین خطای نحوی مثل جا انداختن سمیکالن یا پرانتز در کد شما سبب می شود که کد PHP کار نکند و از آن جایی که دروپال در هر تقاضای صفحه ای، تلاش می کند آن کد PHP را اجرا کند، مفسر PHP با برخورد با کد PHP ی خراب، دچار سردرگمی شود و این خطای PHP سبب می شود که سایت شما به طور کامل از دسترس و کنترل شما خارج شود.
    خوشبختانه، یک راه حل ساده و آسان برای حل این مشکل وجود دارد:
    به جای این که کد فوق را در صفحه ی مدیریت بلوک ها (مدیریت » ساختار سایت » بلوک ها) وارد کنید و در آن جا آزمایش کنید، به صفحه ی ایجاد محتوا بروید (مدیریت » ایجاد محتوا) و یک مطلب جدید در سایت ایجاد کنید. سپس در صفحه ایجاد محتوا از قسمت قالب ورودی، ورودی کد PHP را انتخاب کنید. آن گاه کد PHP خود را به جای متن مطلب وارد کنید و متن را پیش نمایش کنید تا بتوانید کد PHP ی خود را اشکال زدایی کنید
    هنگامی که اشکالات برطرف شد و از کار خود راضی بودید، می توانید کد PHP خود را در صفحه ی مدیریت بلوک ها کپی نمایید.

لینک های زیر، یک فهرست از بهترین شیوه ها است که از سطح ساده تا متوسط پیش میرود. مطالب پبشرفته مناسب برای برنامه نویسان را به زودی ترجمه خواهم کرد و لینک آن را در این قسمت قرار خواهم داد.

مطالب مرتبط:

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.