تغییرات سرویس Mandrill

متاسفانه امروز با خبر شدیم که سرویس Transactional Mail شرکت Mailchimp که با نام Mandrill شناخته می شود، از این پس دیگر به صورت رایگان و عمومی ارائه نمی شود. از این پس سرویس Mandrill به عنوان یک افزونه برای اکانت های پولی Mailchimp ارائه می شود. به همین خاطر برای استفاده از Mandrill نیاز به خرید حساب میل چیمپ خواهد بود.

اگر شما در سایت دروپالی تان از ماژول mandrill استفاده میکنید، ممکن است بخواهید آن را غیر فعال کنید. و دنبال راه حل های جایگزین باشید.

راه حل: یک راه حل پیشنهادی برای جایگزین مندریل، وب سرویس Mailgun می باشد. که ماژول آن نیز برای دروپال موجود می باشد.

من سرویس MailGun را امتحان کردم. شاید یکی از مهم ترین مزایای این سرویس، این است که برای developer ها ساخته شده و قابلیت های بسیار مناسبی را به برنامه نویس ها ارائه میدهد. اما متاسفانه در اولین و دومین تلاش من جهت استفاده از این سرویس، به مشکلات مختلفی برخورد کردم (بار اول اکانت من تایید نشد، و بار دوم ایمیل بعد از یک ساعت به مقصد deliver شد)

به همین سبب، فعلا راه حل انتخابی من، استفاده از Mail server خصوصی خودم هست و ماژول MimeMail را برای ارسال ایمیل های قالب دار، پیشنهاد میکنم.

نظرات شما

قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متاسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.